Nederlands Forum

Welkom in de Wereld van Mythologie, Religie en Fantasie.
Het is nu Za Sep 04, 2010 7:13 am

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Nov 10, 2007 9:22 pm 

Dat is goed. Ik zal je laten weten wanneer ik het aankreeg. Gaat die vriendin ook weer tevreden zijn.

edit: Laat die vragen maar. Ik gooi het over een heel andere boeg. Vragen aan ons allergeliefde Mel :razz: Moet ik alleen te weten komen op school of ik de antwoorden ook moet verzinnen.

And where would you run if you're running out of time?

Naar boven
 Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Nov 21, 2007 8:36 am 

Sorry voor de dubbelpost, maar dit hier heeft helemaal niets te maken met mijn vorige post. En ik had gezegd dat ik het jullie ook niet ging onthouden.
Voor mijn boekbespreking heb ik dus een interview afgenomen van Mel! Een mini-interviewtje dus eigenlijk. En hier dus het resultaat ervan:

Citaat:
1) Waar haal je je inspiratie vandaan? Twee naaldpuntjes, trillende penissen en auto's die op zichzelf denken en praten zijn niet erg alledaags.

Hm, wist ik het zelf maar. Geboren met een verwrongen geest? :-) De inspiratie komt meestal vanzelf en onaangekondigd. Ik hoor of zie iets en dan gaat mijn fantasie met me op de loop, vervormt en verandert hetgeen ik zag of hoorde, geeft er een eigen invulling aan, zeg maar. Ik heb altijd veel fantasie gehad, voelde me meer thuis in fantastische werelden dan in de realiteit. En de beste inspiratie haal je uit je dromen! De erotische scénes pasten zich automatisch aan het desbetreffende wezen aan. Dan dacht ik: hoe zou seks met zo'n of zo'n wezen zijn...

2) In je boek komen veel bestaande figuren aan bod. Hierbij denk ik bijvoorbeeld aan de legende van koning Arthur. Hoe ben je erbij gekomen om deze te linken aan het hele verhaal (als referentiepunt voor dromers dan)?

Eigenlijk komen veel ideeën uit de droomwereld vandaan. Denk maar aan de schrijfster van Frankenstein: Mary Shelley. Zij had ook het idee van Frankenstein uit een droom. Ook veel uitvindingen komen uit de droomwereld vandaan. Ik vind het ook leuk om bestaande legenden en sprookjes opnieuw in te vullen, er een andere oorsprong aan te geven. Dus eigenlijk moet je de vraag omdraaien: waar komt de inspiratie van al die schrijvers vandaan, hoe kwamen ze op het idee van vampieren, kabouters, elfen enzomeer. Uit hun dromen, dus uit emowereld. Dat is het leuke aan de droomwereld: er bestaan geen beperkingen, alles bestaat er, kan én mag.

3) Welke legenden of verhalen zou je zeker nog willen gebruiken?

Ha, maar dan verklap ik wat er in de volgende delen van de serie zal verschijnen. Maar ik wil aan jou gerust een tipje van de sluier oplichten. In het tweede boek wordt bijvoorbeeld uitgelegd waar het *** vandaan komt. En ook de Goden legenden uit Egypte zoals de Godin *** en de God **. Maar dat zijn slechts kleine voetnoten in het grote verhaal uiteraard. In het derde boek komen *** voor en ***. En de oorsprong van religieuze figuren...Het derde boek is echter meer een suspense verhaal: het oplossen van een moordmysterie.

4) Hoe is Kate ontstaan? Is ze gebaseerd op een personage of volledig ontsproten uit je eigen emowereld?

Kate is volledig ontsproten uit mijn eigen fantasie ja. Ik hou nogal van sterke en zelfstandige vrouwen die toch super vrouwelijk blijven. Een beetje Lara Croft meets Buffy the vampire slayer...En ik wilde haar bijzonder maken door vier verschillende soorten: elfen, vampieren, heksen en mens. Ze heeft dus geen echte superkrachten op lichamelijk vlak, maar wel qua gaven. Hoe ze denkt is een beetje hoe ik denk, behalve haar promiscuïteit, dat is niet hoe ik me gedraag (tja, we wonen hier in Ratiowereld, hé).

5) Wat is je favoriete plek in Emowereld, en waarom?

Hm, mijn favoriete plek. Ik denk dat ik in gans emowereld zou willen wonen, behalve het kabouterbos. Verdwalen vind ik nu niet zo leuk :-) Er zijn maar weinig plaatsen in Emowereld waar het niet fijn wonen is, afhankelijk van tot welke soort je behoort. Emowereld heeft ook niet echt landen en steden, maar meer gebieden waar bepaalde soorten meer samen hokken. Maar als ik dan persé moet kiezen: Randstad. Na het elfenbos dé mooiste plek om te wonen. En waarom niet het elfenbos? Omdat de elfen er wonen en die zijn niet zo happig op andere soorten en voor mijn gevoel een beetje té hautain.

6) Wie is je favoriete personage, en waarom?

ik heb een boontje voor Codie omdat hij zo gevoelig menselijk is gebleven. Een beetje een lieve verlegen nurd met toch enorm grote paranormale krachten. Ik heb altijd een zwak gehad voor nurds. Kalon vind ik ook super. Ruwe bolster met blanke pit figuur en uiterst sensueel. Hecate heeft ook een bijzondere plaats in mijn hart omdat ze de beshermster is van heksen, vampieren en alle hondachtigen, enorm rechtvaardig is én het opneemt voor zwakke vrouwen. En dan zijn er enkele figuren in deel 2 en deel 3 die ik dolgraag eens zou ontmoeten, maar die kan ik uiteraard nog niet noemen...

Tadaa! Bij vraag 3 heb ik wel enkele spoilers eruit gelaten. Enkel als Mel en de rest van de leden er allebei met akkoord gaan, vervang is die sterretjes door wat er eigenlijk moet staan.

Naar boven
 Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Nov 21, 2007 11:32 am 

Ik laat de beslissing van die spoilers over aan de leden van Totag. Even kijken hoe nieuwsgierig ze hier zijn :D :wink:

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

Titel:
BerichtGeplaatst: Do Nov 22, 2007 2:18 am 

Daar gaat mijn hele ritme: ik kan onmogelijk slapen en wel om deze reden:
Kramat heeft me deze avond opgebeld: deel 2 van de fantasiejagers komt eraan!!!!! Ze vonden hem beter dan deel 1 en willen hem zo snel mogelijk op de markt brengen. Slapeloos...maar dolgelukkig! :D :D :D

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

Titel:
BerichtGeplaatst: Do Nov 22, 2007 11:32 pm 
Site Admin

Citaat:
Voor mijn boekbespreking heb ik dus een interview afgenomen van Mel! Een mini-interviewtje dus eigenlijk. En hier dus het resultaat ervan:

...

Leuk, zeg!! :D

Wat betreft de spoilers, van mij mag je ze plaatsen, maar misschien kun je er dan beter een nieuw topic over het volgende boek openen. :wink: Gezien het laatste nieuws is dat sowieso geen slecht idee. :P
In de topictitel kun je dan aangeven dat er spoilers in staan en zo kan iedereen zelf bepalen of hij/zij ze wil lezen of niet.

Citaat:
Daar gaat mijn hele ritme: ik kan onmogelijk slapen en wel om deze reden:
Kramat heeft me deze avond opgebeld: deel 2 van de fantasiejagers komt eraan!!!!! Ze vonden hem beter dan deel 1 en willen hem zo snel mogelijk op de markt brengen. Slapeloos...maar dolgelukkig! :D :D :D

Dat is echt goed nieuws!! :dance:
Gefeliciteerd! :D

Liefs,
~*~Wings of Death~*~

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 03, 2007 5:50 pm 
Site Admin

Citaat:
Wat me echter niet zo duidelijk is geworden is de leeftijdsgrens en in welke tijd men precies leeft.
Vaagjes wordt duidelijk dat we in ieder geval 2010 al gepasseerd zijn :P

Ik kwam toevallig net iets tegen wat dit allemaal duidelijk maakt. :wink:
Direct in het begin van het boek, als de fantasiejagers worden geïntroduceerd, maken we kennis met Dille die 25 jaar oud is. Haar ouders leefden aan het eind van het Watermantijdperk.
Dit tijdperk duurt van 2000 tot 4000 na Christus, dus we kunnen er vanuit gaan dat het verhaal zelf zich afspeelt ergens tussen 4020 en 4030.

Liefs,
~*~Wings of Death~*~

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 03, 2007 9:09 pm 

Wow :shock: Een beetje de toekomst induiken, noemt men dat. Jammer dat we allemaal niet lang genoeg gaan leven om het mee te maken. Of nee, gelukkig maar. Eigenlijk leven we er al in, zonder emowereld dan. Wow, realiteitsbesef.

Ik heb de punten gekregen op dat interview. Men ik haat mijn leerkracht Nederlands. Vandaag begon ze nog te zagen omdat ik eindelijk was aan het verder schrijven en ik moest d/t oefeningetjes maken. Phu, daar leer je toch niets mee? Geef mij maar liever the real thing doorspekt met mijn eigen fantasy. maar goed, genoeg gezaagd en hier komen de punten. Een miniem aan rood, goede commentaar, 21/30 :x Dat ze die commentaar eens omzet in punten. Maar ik ben erover en mag niet klagen :wink: Op het einde van het schooljaar of als er zich een wonder voltrekt, ik iets afschrijf, laat uitbrengen en daarbij ook nog eens een beetje bekend raak, dan zal ik haar eens terugnemen. :smile:

Naar boven
 Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 04, 2007 9:26 am 

Wie zoekt die vindt, en ik laat graag wat over aan de fantasy van de lezers :wink: :wink:

enne, Yelena, niet slecht! Goed gedaan, meid! Kan ik er een kopietje van krijgen?

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 04, 2007 1:53 pm 

Dat heb je al :razz: Het interview was een van de taken die we moesten maken en het was enkel die taak dat we moesten doen. Dat noem ik ook al geen boekbespreking. Enkel taakjes over boeken. (Ik moet echt altijd ruzie maken met leerkrachten Nederlands. die van vorig jaar heb ik eerst eens grote ruzie mee gemaakt en toen was het een van mijn favo leerkrachten :smile: )

Naar boven
 Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 04, 2007 5:03 pm 

Ach, discussies met leerkrachten hoort erbij, daar leer jij van en de leerkracht ook :razz: Ik was er een expert in! :D En het mooie is dat mijn favo leerkrachten uit de psychologie er ook waren op mijn eerste boekpresentatie, zo zie je maar... :wink:

O, en Wings, bedankt voor het feit dat je mijn boek zo uitgebreid uiteenzet!!! Prachtig gedaan.

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 04, 2007 6:35 pm 
Site Admin

Die discussies die ken ik. :lol:
Mijn docent Nederlands die werd bijna gestressed van mijn vragen en haalde alle belangrijke spellings- en grammaticaboekjes erbij om mijn vragen te beantwoorden. Maar zelfs in die boekjes vond ik dan weer tegenstrijdige dingen, waardoor de vraag onbeantwoord of nog ingewikkelder werd. :lol:
En de examenstof was een gatenkaas als ik er mee klaar was. :laughing:

Zulke dingen brengen leven in het saaie allerdaagse van de doorsnee Nederlandse lessen. :wink: En natuurlijk ook bij andere vakken.

Wat leuk dat je favoriete docenten op je boekprestatie kwamen, Mel!
Je hebt natuurlijk ook flink wat van je studie erin verwerkt. :D

Citaat:
O, en Wings, bedankt voor het feit dat je mijn boek zo uitgebreid uiteenzet!!! Prachtig gedaan.

Graag gedaan! :wink:

Liefs,
~*~Wings of Death~*~

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

Titel: Re:
BerichtGeplaatst: Za Jan 19, 2008 3:59 pm 

De eerste schetsen en tekeningen van de fantasiejagers staan op mijn website! :dance:

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

Titel: Re: De Fantasiejagers
BerichtGeplaatst: Vr Jan 25, 2008 7:07 pm 

Daar gaat mijn geweldige beeld :cry: Nja, Aqua vind ik meesterlijk getekend en verder ga ik gewoon zelf mijn beeld aanhouden :razz: Wel mooi getekend hoor.

Naar boven
 Profiel  

BerichtGeplaatst: Za Jan 26, 2008 9:02 am 

Ja, dat heb je natuurlijk altijd. Iedereen heeft zijn eigen beeld van de personages. Die van mijn waren ook iets anders, maar ik vond de weergave ook erg geslaagd. Het is net met verfilmingen van boeken: je kan niet de beelden van iedere lezer weergeven. :-P
Gisteren ongeveer 6 uren bezig geweest met deel 3, de verbeteringen vorderen erg goed, zodat ik deel 3 zeker aan mijn uitgever kan overhandigen op de boekpresentatie van deel 2 op 4 april :dance:

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: Za Jan 26, 2008 12:31 pm 

Geweldig!
Misschien dat ik kom. Hangt ervan af of mijn moeder mijn vader kan overhalen te gaan. Als dat niet lukt gaat hij mijn puppy blik ondergaan. Zal je nog wel iets laten weten.

Naar boven
 Profiel  

De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]