Sorry voor de dubbelpost, maar dit hier heeft helemaal niets te maken met mijn vorige post. En ik had gezegd dat ik het jullie ook niet ging onthouden.
Voor mijn boekbespreking heb ik dus een interview afgenomen van Mel! Een mini-interviewtje dus eigenlijk. En hier dus het resultaat ervan:
1) Waar haal je je inspiratie vandaan? Twee naaldpuntjes, trillende penissen en auto's die op zichzelf denken en praten zijn niet erg alledaags. Hm, wist ik het zelf maar. Geboren met een verwrongen geest?

De inspiratie komt meestal vanzelf en onaangekondigd. Ik hoor of zie iets en dan gaat mijn fantasie met me op de loop, vervormt en verandert hetgeen ik zag of hoorde, geeft er een eigen invulling aan, zeg maar. Ik heb altijd veel fantasie gehad, voelde me meer thuis in fantastische werelden dan in de realiteit. En de beste inspiratie haal je uit je dromen! De erotische scénes pasten zich automatisch aan het desbetreffende wezen aan. Dan dacht ik: hoe zou seks met zo'n of zo'n wezen zijn...
2) In je boek komen veel bestaande figuren aan bod. Hierbij denk ik bijvoorbeeld aan de legende van koning Arthur. Hoe ben je erbij gekomen om deze te linken aan het hele verhaal (als referentiepunt voor dromers dan)? Eigenlijk komen veel ideeën uit de droomwereld vandaan. Denk maar aan de schrijfster van Frankenstein: Mary Shelley. Zij had ook het idee van Frankenstein uit een droom. Ook veel uitvindingen komen uit de droomwereld vandaan. Ik vind het ook leuk om bestaande legenden en sprookjes opnieuw in te vullen, er een andere oorsprong aan te geven. Dus eigenlijk moet je de vraag omdraaien: waar komt de inspiratie van al die schrijvers vandaan, hoe kwamen ze op het idee van vampieren, kabouters, elfen enzomeer. Uit hun dromen, dus uit emowereld. Dat is het leuke aan de droomwereld: er bestaan geen beperkingen, alles bestaat er, kan én mag.
3) Welke legenden of verhalen zou je zeker nog willen gebruiken? Ha, maar dan verklap ik wat er in de volgende delen van de serie zal verschijnen. Maar ik wil aan jou gerust een tipje van de sluier oplichten. In het tweede boek wordt bijvoorbeeld uitgelegd waar het *** vandaan komt. En ook de Goden legenden uit Egypte zoals de Godin *** en de God **. Maar dat zijn slechts kleine voetnoten in het grote verhaal uiteraard. In het derde boek komen *** voor en ***. En de oorsprong van religieuze figuren...Het derde boek is echter meer een suspense verhaal: het oplossen van een moordmysterie.
4) Hoe is Kate ontstaan? Is ze gebaseerd op een personage of volledig ontsproten uit je eigen emowereld?Kate is volledig ontsproten uit mijn eigen fantasie ja. Ik hou nogal van sterke en zelfstandige vrouwen die toch super vrouwelijk blijven. Een beetje Lara Croft meets Buffy the vampire slayer...En ik wilde haar bijzonder maken door vier verschillende soorten: elfen, vampieren, heksen en mens. Ze heeft dus geen echte superkrachten op lichamelijk vlak, maar wel qua gaven. Hoe ze denkt is een beetje hoe ik denk, behalve haar promiscuïteit, dat is niet hoe ik me gedraag (tja, we wonen hier in Ratiowereld, hé).
5) Wat is je favoriete plek in Emowereld, en waarom?Hm, mijn favoriete plek. Ik denk dat ik in gans emowereld zou willen wonen, behalve het kabouterbos. Verdwalen vind ik nu niet zo leuk

Er zijn maar weinig plaatsen in Emowereld waar het niet fijn wonen is, afhankelijk van tot welke soort je behoort. Emowereld heeft ook niet echt landen en steden, maar meer gebieden waar bepaalde soorten meer samen hokken. Maar als ik dan persé moet kiezen: Randstad. Na het elfenbos dé mooiste plek om te wonen. En waarom niet het elfenbos? Omdat de elfen er wonen en die zijn niet zo happig op andere soorten en voor mijn gevoel een beetje té hautain.
6) Wie is je favoriete personage, en waarom?ik heb een boontje voor Codie omdat hij zo gevoelig menselijk is gebleven. Een beetje een lieve verlegen nurd met toch enorm grote paranormale krachten. Ik heb altijd een zwak gehad voor nurds. Kalon vind ik ook super. Ruwe bolster met blanke pit figuur en uiterst sensueel. Hecate heeft ook een bijzondere plaats in mijn hart omdat ze de beshermster is van heksen, vampieren en alle hondachtigen, enorm rechtvaardig is én het opneemt voor zwakke vrouwen. En dan zijn er enkele figuren in deel 2 en deel 3 die ik dolgraag eens zou ontmoeten, maar die kan ik uiteraard nog niet noemen...
Tadaa! Bij vraag 3 heb ik wel enkele spoilers eruit gelaten. Enkel als Mel en de rest van de leden er allebei met akkoord gaan, vervang is die sterretjes door wat er eigenlijk moet staan.